Kodowanie w bibliotece publicznej uczniów z klasy II a.

W ramach rozwijania swoich zainteresowań grupa uczniów z klasy IIa udała się do biblioteki na kolejne spotkanie. Pani Ewelina Zielińska przygotowała i prowadziła zajęcia z kodowania. Najpierw uczniowie wykonywali działania matematyczne na karcie pracy zgodnie z podanym kodem. Następnie rozpoczęła się zabawa z kolorowymi kubkami. Uczniowie w parach kolorowali wieżę z kubków. Wybrali spośród zestawu potrzebne kubki i otrzymali „chwytak” z gumek recepturek. Przy pomocy tego „chwytaka” w parach układali zakodowaną przez siebie wieżę. W czasie tego zadania dzieci były  zachęcane do podejmowania kolejnych prób, aby zadanie zakończyło się powodzeniem. Ostatnie polecenie  to układanie kubków na macie. Prowadząca czytała wiersz, a dzieci w skupieniu słuchały tekstu i umieszczały odpowiednie kubki na planszy. Uczniowie współpracowali w grupach podczas zadań, uczyli się myśleć logicznie, tworzyli algorytmy oraz rozwiązywali problemy. Pozytywnie wpłynęło to na doskonalenie orientacji przestrzennej, spostrzegawczości, wyobraźni. Dzieci przekonały się, że nauka kodowania to przede wszystkim rozwój uniwersalnych, przydatnych każdemu kompetencji. To nauka myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów i wyzwań.  W czasie tych zajęć uczniowie odczuwali radość i zadowolenie z pokonywania trudności.

Opracowała: Małgorzata Banasiewicz