W mieście „włókniarzy”.

W piątek, 22 października klasy VIII c, VIII d i VIII a razem ze swoimi wychowawcami wyjechały na całodniową wycieczkę do Łodzi.

Dużo emocji dostarczyła nam wizyta w Muzeum Sportu i Turystyki. W tym miejscu zwiedzaliśmy interaktywną wystawę pt. „Zatoka sportu”, projektowaliśmy medal olimpijski, trenowaliśmy na trenerze szosowym, rozgrywaliśmy partyjki szachów, ponadto sprawdzaliśmy swoją wiedzę i umiejętności ze sfery kultury fizycznej.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki i Techniki. Znajduje się ono w EC-1, dawnej elektrociepłowni łódzkiej. Jest to duży obiekt z różnymi wystawami poświęconymi poszczególnym dyscyplinom naukowym, grami (wykorzystują do tego dawne urządzenia elektrociepłowni), propozycjami zabaw, z punktem widokowym i planetarium. Tutaj spędziliśmy przyjemnie dwie godziny.

Po obiedzie w Manufakturze udaliśmy się na spacer ulicą Piotrkowską, najbardziej reprezentacyjną ulicą Łodzi. Jest ona jednym z najdłuższych polskich deptaków i jedną z najdłuższych ulic handlowych w Europie. Liczy sobie ok. 4,2 km. Rozpoczyna się Placem Wolności, kończy Placem Niepodległości. Na całym swoim terytorium mieści kilka muzeów: Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Muzeum Kanału „Dętka”, Muzeum Farmacji oraz w „białej” fabryce Geyera– Centralne Muzeum Włókiennictwa.  W zabytkowych, mieszczańskich  kamieniczkach z XIX i XX w., głównie secesyjnych, mieszczą się sklepy, restauracje, kawiarnie, ogródki, puby i kluby muzyczne. To tutaj odbywają się festiwale i jarmarki. Ulica tętni życiem cały rok. Zachwyciły nas fasady budynków z eklektycznymi detalami architektonicznymi: kariatydami, płaskorzeźbami, wykuszami. Z kolei gdy spojrzeliśmy pod nogi, ujrzeliśmy Aleję Gwiazd nawiązującą do historii filmu i dziedzictwa Łodzi. Zobaczyliśmy także Pomnik Łodzian wtopiony w pas jezdni ułożony z ok. 17 tysięcy kostek brukowych z żeliwną płytą i umieszczonymi na niej nazwiskami fundatorów. W świetle zapalonych lamp ulicznych i iluminacji sklepowych „Pietrynka” wyglądała okazale.

Łódź jest ciekawym, wielokulturowym i europejskim miastem. Ma też ciekawie przebudowany dworzec kolejowy Łódź Fabryczna i wiele innych atrakcji. Warto wybrać się do Łodzi!