Akceptujemy siebie

Październikowe spotkanie z książką w ramach innowacji pedagogicznej „Zaglądamy w głąb siebie – biblioterapia” poruszyło kwestię akceptacji samego siebie. Na zajęciach wykorzystaliśmy motyw „Brzydkiego kaczątka”.

Dzieci nazywały emocje, z jakimi mierzył się bajkowy bohater na początku swojej życiowej drogi. Następnie przyglądały się sobie w lusterku, aby dostrzec pozytywne cechy swojego wyglądu. Na zakończenie zajęć wspólnie pisaliśmy list do brzydkiego kaczątka, aby pocieszyć go i przekazać mu słowa wsparcia.

Poprzez przygody bajkowego bohatera, który przeistacza się w pięknego łabędzia, dzieci mogą oswoić własne uczucia, dostrzec swoją wartość i zrozumieć, że prawdziwa zmiana dokonuje się wewnętrznie. Historia brzydkiego kaczątka pokazuje, że mimo chwilowych trudności i odrzucenia, można odkryć w sobie piękno i wartość, co prowadzi do akceptacji siebie.

Opracowała: Alina Szczuraszek