Zwiększenie bezpieczeństwa uczniów poza szkołą.
1 dzień – Ograniczenie zachowań agresywnych i przemocy w grupie.
- Diagnoza poziomu bezpieczeństwa.
- Uświadamianie uczniom, czym jest agresja i przemoc oraz jak sobie z nimi radzić,
- Wdrażanie działań na rzecz ograniczania agresji i przemocy, kształtowanie właściwych zachowań i umiejętności asertywnych,
- Zastępowanie agresji właściwym zachowaniem oraz kontrolą emocji,
- Kształtowanie postaw i właściwych relacji w grupie rówieśniczej,
- Zdobycie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
Spotkanie z pracownikami Ochotniczej Straży Pożarnej w Zdunach, z panią Marleną Lipińsją i panem Szymonem Ptakiem. Dzieci dowiedziały się o pierwszej pomocy przedmedycznej, mogły skorzystać ze sprzętów, które strażacy przynieśli ze sobą, a wiedza, którą przekazała pani Marlena oraz pan Szymon na pewno utkwią dzieciom na przyszłość. W dalszej części dzieci spędzili czas na rozgrywkach bowlingowych na kręgielni. Każde dziecko wracając do domu miało uśmiech na twarzy.
2 dzień – Rozwijanie umiejętności współżycia społecznego
- Przedstawienie zasad i reguł współżycia w grupie.
- Uwrażliwianie uczniów na potrzeby innych.
- Kształtowanie umiejętności uczniów w zakresie ponoszenia odpowiedzialności za zniszczenia mienia.
Wycieczka do Wrocławia. W pierwszej części wycieczki dzieci wraz z opiekunami udały się do centrum wiedzy poświęconej wodzie. Hydropolis jest miejscem, w którym interaktywne i multimedialne instalacje, dotykowe ekrany bogate w informacje służą do ukazania wody z różnych perspektyw. Druga część wycieczki służyła rozładowaniu przez dzieci swojej energii. Udaliśmy się do największego w Polsce parku trampolin również znajdującego się we Wrocławiu. Dzieci skakały, zjeżdżały na pontonach, wspinały się na liny. Wymęczone, zadowolone i uśmiechnięte zakończyły drugi dzień półkolonii.
3 dzień -Działania na rzecz propagowania zdrowego stylu życia
- Propagowanie zdrowego stylu życia.
- Popularyzacja aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego.
- Kształtowanie nawyków dbania o zdrowie i higienę osobistą.
- Poszerzanie wśród uczniów zainteresowań i wiedzy o zdrowiu.
Dzień trzeci półkolonii spędziliśmy na lodowisku w Krotoszynie. Dzieci wyszalały się na całego. Zaliczyli parę upadków, ale się nie poddawali i już po kilku minutach śmigali jak zawodowcy.
4 dzień – Profilaktyka uzależnień
- Kształtowanie umiejętności asertywnych.
- Wskazanie negatywnych skutków palenia papierosów, picia alkoholu, oraz uzależnienia od komputera.
Nasze półkolonie pomału dobiegają końca. Dzisiaj dzieci pojechały do parku wodnego „Krośnicka Przystań“. Mogły skorzystać z dwóch pływalni. Jedna z nich, rekreacyjna, wyposażona jest w zjeżdżalnię rurową, bicze oraz leżaki wodne i druga, na której mogły popływać i zagrać w piłkę. Było na prawde super!
5 dzień – Podejmowanie działań mających na celu wzmocnienie motywacji do nauki, właściwego zachowania i własnego rozwoju
- Uświadomienie uczniowi jego mocnych i słabych stron.
- Rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów.
- Wskazywanie pożądanych wzorców zachowań.
Półkolonie dobiegły końca…niestety. Ostatni dzień spędziliśmy w wytwórni cukierków i lizaków Blecha. Pracownicy opowiadali i pokazywali jak powstają te pyszne słodkości. Dzieci wraz z opiekunami mogli sami spróbować uformować takiego lizaka. Taak – to był istny raj