Zajęcia programowania w bibliotece – klasa 2B

Uczniowie klasy 2b wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez panią Ewelinę Zielińską,  w czasie których poznali elementy kodowania i programowania z wykorzystaniem nowych technologii. Pani Ewelina zaproponowała uczniom grę Scottie Go! Scottie Go!  to innowacyjna gra do nauki programowania dla najmłodszych. Jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów. W dziesięciu modułach w wersji edukacyjnej i siedmiu w wersji dla użytkowników domowych na graczy czeka szereg zadań o rosnącym poziomie trudności, które pozwalają uczniom i sprawnie rozwijać kompetencje w zakresie programowania    Pracując w grupach dzieci  układały za pomocą kartonowych klocków na swoim stole program sterujący ruchami Scottiego. Następnie za przy pomocy aplikacji skanowały napisany przez siebie program, wykonując jego zdjęcie. Aplikacja po zeskanowaniu programu wykonuje go, a gracze mogą się przekonać, czy problem został prawidłowo rozwiązany.

Zabawa była doskonała, uczyła współpracy, planowania i pomysłowości !

Opracowała: Wioleta Robakowska