Harcerze w Poznaniu

I Zdunowska Drużyna Harcerska zorganizowała 4 maja br. i wycieczkę do Poznania.   W drogę ruszyliśmy o 7 rano jadąc z Krotoszyna do stolicy Wielkopolski pociągiem – dla części uczestników była to pierwsza jazda koleją tak daleko. Z dworca PKP w Poznaniu ruszyliśmy na piechotę „na miasto”  (  przez cały dzień przeszliśmy ok. 10 km ) kierując się do Biblioteki Uniwersyteckiej przy ul. Ratajczaka. Cały dzień wędrowaliśmy po mieście prowadzeni wg mapy przez samych uczestników wyjazdu ( były to kilku osobowe zespoły ). Kolejnym naszym celem była Biblioteka Raczyńskich na Placu Wolności. Bibliotekę otwarto 5 maja 1829 roku. Jest to pierwsza publiczna książnica na ziemiach zaboru pruskiego. Na miejscu zwiedziliśmy wystawę w najstarszej części biblioteki, następnie poznaliśmy nową czytelnię gdzie dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy o samej bibliotece. Następnie był Rynek Starego Miasta, Ratusz i KOZIOŁKI. Dalej nasza trasa prowadziła przez Wartę na Ostrów Tumski do Bramy Poznania ICHOT. Z tego muzeum wielu młodych turystów nie miało ochoty wyjść zbyt szybko. Dlaczego? Warto sprawdzić samemu. Droga powrotna wiodła przez: Bazylikę Archikatedralną, Poznańską  Farę, Okrąglak do Pomnika Ofiar Czerwca 1956. Z tego miejsca pokonując ostatni kilometr udaliśmy się na dworzec ( raczej do galerii handlowej ) aby coś zjeść  i chwilę odpocząć przed drogą powrotną przez Krotoszyn do Zdun.