KREATYWNE KODOWANIE I PROGRAMOWANIE UCZNIÓW KLASY 2A W BIBLIOTECE

08 czerwca uczniowie klasy IIa w ramach dodatkowych zajęć kolejny raz mieli okazję programować z panią Eweliną Zielińską. Najpierw uczniowie zapoznali się z najważniejszymi zasadami rysowania tras, takimi jak: odpowiednia grubość linii, nasycenie barwą, czarny fragment trasy przed i po kodzie oraz ze znaczeniem wybranych sekwencji kolorystycznych. Następnie pracując w grupach, otrzymali karty pracy z trasą dla robota,  którą musieli uzupełnić o kody z uwzględnieniem pewnych warunków. Na  koniec stworzyli trasy z puzzli zawierające kody odpowiedzialne za poszczególne polecenia jakie ma wykonać robot Ozobot. Musieli się tu wykazać nie tylko kreatywnością, ale także logicznym myśleniem, żeby robot mógł bez przeszkód pokonać wyznaczoną przez nich drogę. Dzięki robotowi dzieci w namacalny sposób przekonały się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Zajęcia były nie tylko ciekawą lekcją, ale i super zabawą, a dzięki nawiązanej współpracy wychowawcy klasy z biblioteką uczniowie chętnie przyjdą na kolejne zajęcia w przyszłym roku szkolnym. Na zakończenie dzieci podziękowały pani dyrektor Mirosławie Szymczak i  pani Ewelinie Zielińskiej za zorganizowanie zajęć edukacyjnych w ramach projektu „Kodowanie w Bibliotece”.

Opracowała: Małgorzata Banasiewicz