We wtorek uczniowie klasy III c zamienili się w „Małych badaczy“. Powszechnie wiadomo, iż dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są obserwacje i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo – skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych. Uczniowie przeprowadzali proste doświadczenie pt. „Zaczarowane jajko“ Napełnili dwa słoiki wodą. Do jednej wsypali sól i ją rozmieszali. W jednym z nich jajko tonęło, a w drugiej pływało. Dlaczego tak się stało? Uczniowie postawili hipotezę i sprawdzili jej prawdziwość: Słona woda jest nieco bardziej gęsta, przedmioty trudniej się w niej zatapiają. To nie tylko jajko jest “zaczarowane”, pływające po słonych wodach mórz i oceanów statki również bardziej lub mniej się zanurzają, w zależności od zasolenia danego akwenu.
Opracowała: Karolina Jankowska-Grzybek