16 marca na uczniów klasy 2 b czekała jeszcze jedna bardzo ciekawa niespodzianka w Bibliotece Publicznej. Pani Ewelina przygotowała dla nich pierwsze zajęcia z kodowania i nowych technologii. Najpierw dzieci układały w parach za pomocą gumek recepturek kolorowe, plastikowe kubeczki według podanych wzorów. Zadania wykonywały sprawnie i bezbłędnie, konieczna była sprawność manualna i dobra współpraca. Później uczniowie dostali drewniane puzzle do Ozobota i uczyły się programowania w sposób tak łatwy, jak łączenie puzzli. Dzieci tworzyły trasy i pętle, które robot-wiosenny motyl-musiał pokonać. Drewniane puzzle dały dużo możliwości inwencji twórczej, uczyły cierpliwości i współdziałania w grupie. Ta wciągająca i emocjonująca zabawa rozwijała kreatywność dzieci, uczyła odpowiedzialnej i zgodnej współpracy. Już od dzisiaj uczniowie z niecierpliwością i radością czekają na kolejne zajęcia z kodowania i nowych technologii.
Opracowała: Dorota Szczęsnowicz
W czwartek 16 marca uczniowie klasy 2 b mieli kolejne spotkanie w Bibliotece Publicznej w ramach realizacji projektu MOJA MAŁA BIBLIOTEKA. Pani Ewelina przeczytała dzieciom książkę „Proszę mnie przytulić”, w której Tata Niedźwiedź i syn Niedźwiadek przytulają do siebie leśne zwierzęta w różny sposób, dla każdego ma to inną formę i inne znaczenie. Wszyscy wiemy, że przytulenie daje każdemu poczucie bliskości, miłości i wsparcia, poprawia nastrój i daje radość. Uczniowie klasy 2 b jednogłośnie zdecydowali, że „najcieplejsze przytulasy” są z mamą i tatą, no i oczywiście z babciami i dziadkami, którzy po prostu uwielbiają przytulać swoje ukochane wnuczęta. Na zakończenie zajęć związanych z literaturą dzieci wykonały z kolorowego papieru zabawne ośmiorniczki, które będą im codziennie przypominać, że zawsze mogą się do kogoś przytulić 🙂
Opracowała: Dorota Szczęsnowicz