Wycieczka do Czech

Wycieczka do Czech.

W dniach 23 – 25 maja 2018 r. uczniowie klas szóstych wraz z wychowawcami ( Anną kołodziejską, Irmą Zimmernann, Grzegorzem Krygiem) i niezastąpioną przewodniczką panią Zofią Wiatrak przebywali na wycieczce turystyczno-krajoznawczej w Republice Czeskiej.

Pierwszego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie od przejścia długą trasą przez Adrszpachskie Skalne Miasto w czeskiej części Gór Stołowych. Po zakupie pamiątek ruszyliśmy do Janskich Lazni, by odbyć spacer ścieżką w koronach drzew. Wrażenia i emocje nie wygasły, gdy zobaczyliśmy nasze miejsce noclegowe – pensjonat trzygwiazdkowy Czert w Korzenowie.

Drugi dzień spędziliśmy w stolicy Czech – Pradze. Jeszcze na peryferiach miasta obejrzeliśmy kolekcję samolotów znajdującą się w muzeum lotnictwa w pobliżu praskiego lotniska. Prawdziwe zwiedzanie zaczęliśmy od zamku królewskiego na Hradczanach. Następnie przez zabytkowy Most Karola przeszliśmy na Stare Miasto. Dużo czasu spędziliśmy na Rynku Staromiejskim, a potem na Placu Wacława słuchając niezwykłych opowieści naszego przewodnika i oglądając fascynujące miejsca i budynki. Bardzo zmęczeni wróciliśmy wieczorem do korzeniowa, nie zapominając po drodze zrobić zakupów w centrum handlowym w Mlada Boleslav.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Harrachowa, gdzie główną atrakcją był kompleks skoczni narciarskich. Granicę przekroczyliśmy w Jakuszycach i już byliśmy z powrotem w Polsce. W Szklarskiej Porębie poszliśmy zobaczyć wodospad Kamieńczyk i wydaliśmy trochę pieniędzy – tym razem złotówki – na pamiątki. Ostatnim punktem programu naszej wycieczki był posiłek w restauracji McDonald’s w Strzegomiu. Około dziewiętnastej ściskali nas już rodzice…

Nie ma co dużo mówić – wycieczka była FANTASYCZNA!