OBOWIĄZUJE OD 02 WRZEŚNIA 2024R.
GABINET PSYCHOLOGA SZKOLNEGO BĘDZIE NIECZYNNY
W DNIACH OD 10.12. DO 18.12.BR
Psycholog szkolny
mgr Łukasz Nowak
Poniedziałek ——
Wtorek 800-1600
Środa 800 – 900
Czwartek 800-1300
Piątek 800-1600
Poniżej znajdują się godziny konsultacji dla rodziców.
Wtorek:
8:00-10:00
W celu umówienia się na konsultację proszę zadzwonić pod numer szkoły (62) 721-55-13 i umówić się na konkretną godzinę. Pozostałe godziny pracy są do dyspozycji dzieci i młodzieży.
O mnie:
Jestem magistrem psychologii o specjalności psychologia kliniczna. Wykształcenie zdobyte w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa pogłębiam obecnie studiami podyplomowymi na kierunku terapia uzależnień i współuzależnienia w Akademii Nauk Społecznych i Medycznych w Lublinie.
W mojej praktyce psychologicznej opieram się na podejściu poznawczo-behawioralnym. Moja filozofia terapeutyczna zakłada, że poprzez zmianę negatywnych myśli i zachowań, możemy wprowadzić pozytywne zmiany w naszym życiu i osiągnąć lepsze samopoczucie oraz funkcjonowanie.
Prezentacja multimedialna: Skuteczna Komunikacja w relacji Rodzic-Dziecko
Do zadań pedagoga i psychologa w szkole należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.