Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa. Dziś w pierwszy dzień wiosny obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa, święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Skąd taka data? Data 21 marca nie jest przypadkowa – nawiązuje bowiem do dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. Parze chromosomów u osób z zespołem Downa. Jako wyraz akceptacji, tolerancji, wrażliwości i szacunku uczniowie naszej szkoły założyli kolorowe skarpetki – „nie do pary”. Zakładając kolorową skarpetkę zwrócili na siebie uwagę, a tym samym zwrócili uwagę na problemy ludzi chorych na Zespół Downa.
Opracowała: M. Kaczmarek
Uczniowie klasy 3b pamiętali też o Światowym Dniu Zespołu Downa – Dniu Kolorowej Skarpetki. Tego dnia zakładamy wielobarwne, niedopasowane skarpetki jako wyraz solidarności z osobami z dodatkowym chromosomem. Uczniowie z 3b obejrzeli film edukacyjny dla dzieci „Zespół Downa”, po czym dzielili się swoimi wrażeniami i zadawali mnóstwo pytań. Później kolorowali wydrukowane kartki, z których powstał 24-elementowy, kolorowy plakat. Po samodzielnym sklejeniu kartek, plakat może nie wyglądał idealnie, ale za to powstał z serca każdego dziecka i utworzył piękną, pełną koloru całość. Wszyscy uczniowie z 3b założyli również kolorowe skarpetki (nie do pary oczywiście) okazując swoją otwartość wobec odmienności ludzi, rozwijali swoją wrażliwość i tolerancję wobec wszystkich osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.