Wycieczka klas VII do Krakowa

W dniach 8 – 10 maja 2019 roku uczniowie klas VII oraz ich wychowawcy – Grzegorz Kryg (VIIa), Anna Kołodziejska (VIIb), Irma Zimmermann (VIIc) – zwiedzali dawną stolicę Polski – Kraków.
      Pierwszego dnia zwiedzaliśmy zabytkową kopalnię soli w Wieliczce oraz muzeum – podziemia rynku w Krakowie. Będąc na krakowskim rynku mogliśmy mieć chwilę czasu na kupienie pamiątek w sukiennicach, po czym udaliśmy się do podziemi rynku. Tam dowiedzieliśmy się o przeszłości Krakowa, jak żyli kiedyś ludzie, a nawet mieliśmy okazję zobaczyć jakimi monetami płacono, czy jak ubierano się kiedyś. Po całym dniu zwiedzania, udaliśmy się do naszego hotelu, którym okazał się hotel studencki Piast 2.
      W czwartek mieliśmy okazję zobaczyć np. Barbakan – stare mury obronne, o których opowiadała nam pani przewodnik, żydowską dzielnicę Kazimierz – w tym aż siedem synagog! W tym dniu zwiedziliśmy również Wawel – Zamek Królewski oraz katedrę, z której zeszliśmy nad Wisłę, aby obserwować – jako wisienkę na torcie –  słynnego Wawelskiego Smoka, który kilka razy zionął ogniem.
     Trzeciego dnia poszliśmy wraz z naszym przewodnikiem na Kopiec Kościuszki, z którego widoki na cały Kraków zapierały dech w piersiach, a także do muzeum figur woskowych, w którym mieliśmy okazję zobaczyć np. malującego Jana Matejkę, siedzącego przy fortepianie Fryderyka Chopina oraz samego Tadeusza Kościuszkę. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Ojcowski Park Narodowy, w którym mieliśmy okazję zobaczyć słynną Maczugę Herkulesa (skałę o wysokości około 25 metrów) oraz zamki w Ojcowie i Pieskowej Skale.
    Po fascynujących trzech dniach zwiedzania, ok. godziny 21:00 wróciliśmy pod naszą szkołę, aby następnie wpaść w ramiona rodziców.